Saturday, November 19, 2011

Sovmorgon

Här sitter jag och har nyss tryckt en frulle bortom denna värld. Eller det kanske var att ta i, den ser ut ungefär som mina vardagsfrukostar, men jag har piffat till den lite nu när jag har tiden. För visst, jag är det första att erkänna att snabbt = smidigt, så då är det sjukt lätt att trycka kvarg med müsli och fun light sex dagar i veckan, men jag är också den som tycker om att pyssla i köket. Men jag har inte så stora möjligheter just nu, eftersom jag bor i ett sk. kollektiv och då röjer jag helst inte omkring i köket. Jag vill liksom ha mitt eget.

Anyways så blev det inte någon middag hemma hos M i går och då stod jag där och var hemskt förvirrad. Hur skulle jag planera upp maten nu? Dagen var liksom strukturerad på det sättet i mitt huvud sedan i måndags, så jag bestämde mig att jag skulle sova på saken... och sov hela eftermiddagen. Sedan vaknade jag, hungrig som ett djur, fortfarande utan lösning, så jag bestämde mig för att inhandla lite bröd, brie, serranoskinka och lösgodis. Så jag satt i går kväll framför Idol (ett program som gör mig så arg...) och mumsade gott. Mätt som en gnu ramlade jag sedan i säng och grisade mig fram tills nu. Och på något sätt så blir jag alltid segare om jag vaknar efter klockan 8:00...



I dag står någon sorts träning på schemat. Jag är ganska sliten i kroppen, så jag funderar på om man skulle ta den där joggen på 9,5 km. Men vädret är liksom så äckligt...hmmm....


God morgon!

No comments:

Post a Comment