Sunday, November 20, 2011

Småmål

Tänkte att ett litet tema för nästa vecka hade varit passande: småmål
ssmåmål i den bemärkelsen att jag självklart fortsätter att äta mina många små mål om dagen men även att jag tar mig en liten funderare på vad för små mål jag kan uppnå den här veckan: 

Dricka bättre; jag är - och har alltid varit - hemskt dålig på att få i mig vätska. Jag är helt enkelt inte törstig, men märker sedan av att jag har druckit för lite i och med att jag i stort sett får svimningskänslor! Men vatten är så mycket mer än så!
  1. Upprätthåller fysiologisk jämvikt, när det gäller elektrolyter, osmotiskt tryck och pH.
  2. Transporterar näring till alla celler.
  3. Transporterar avfall från alla celler.
  4. producerar digestionsvätskorna (8-10 liter /dygn)
  5. är medium för de biologiska reaktionerna.
  6. Förhindrar överhettning.
Bra skit med andra ord. ca 2-2,5 liter rekommenderas man dricka. Mer om man idrottar. Här har jag något att jobba på.

Sova åtminstone 7 timmar per natt. Kort och gott; jag funkar inte annars. Dessutom så har jag tänkt att lägga till morgonpromenader den här veckan, så det blir att panga huvudet på kudden vid 22-tiden varje kväll! 
Springa min runda åt andra hållet. Konkret och utan konstigheter. Utmana dig själv till detta nu!!!
Självklart så ska jag försöka hänga i med både plugg, jobb och träning/mat utöver detta. Men vill man så kan man, och det tänker jag uppdatera er om!


(Haha! Alltså, alla andra träningsbloggar lägger upp bilder på hotta babes med snygga gluteus. Jag hittade världens sötaste elefant som peppbild; there you go!!!)

No comments:

Post a Comment